Τρίτη 23 Σεπτεμβρίου 2008

Με το πετρέλαιο στα 98, η βενζίνη στο 1,30;

Η διεθνής οικονομική κρίση βρίσκει τις τιμές του πετρελαίου να έχουν πάρει την κάτω βόλτα σχεδόν σε όλες τις χώρες, πλην Ελλάδας.
Η τιμή του μπρεντ έχει πέσει 33% μέσα σε τρεις μήνες και από τα 147 δολάρια ανά βαρέλι στα μέσα του καλοκαιριού (Ιούλιος) άγγιξε και τα 98 δολάρια την περασμένη εβδομάδα.

Η συγκεκριμένη ανάσα για τους καταναλωτές, αλλά και ευρύτερα για την οικονομία σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη εποχή, πίστευε κανείς ότι θα περνούσε και στην Ελλάδα, όπου οι τιμές πώλησης της βενζίνης έχουν αγγίξει τα υψηλά διεθνή όρια. Μόνο που αυτό δεν συμβαίνει εδώ.

Με την άνοδο των διεθνών τιμών του πετρελαίου σπεύδουν να ανεβάσουν στα ύψη τις τιμές πώλησης. Με την πτώση, όμως, των διεθνών τιμών του πετρελαίου κάνουν πως δεν τους αφορά.

Δεν είναι τυχαίο ότι η τιμή καταναλωτή της βενζίνης από το 1,27 ευρώ του Ιουλίου έχει πέσει μόλις 6% στο 1,193 ευρώ (μέση τιμή προηγούμενης εβδομάδας), ενώ αρκετά πρατήρια πωλούν ακόμα και με 1,28 ευρώ (Χανιά, Ρέθυμνο κ.λπ.) ή και πάνω από 1,30 ευρώ (εθνικές οδοί).

Κι αν κάποιοι θέλουν να κρύβονται πίσω από τις τιμές διυλιστηρίων, σφάλλουν καθώς οι τελευταίες έχουν μειωθεί έστω και 4% από τα τέλη του περασμένου Αυγούστου έως τώρα.

Οι Ελληνες πρατηριούχοι είναι προφανές ότι βλέπουν μόνο τη μία όψη του νομίσματος. Την άλλη όψη δεν τη βλέπουν ούτε οι πρατηριούχοι ούτε και το υπουργείο Ανάπτυξης.

Οσο για τους Ελληνες καταναλωτές, δεν πρέπει να περιμένουν μειώσεις τιμών ούτε στα πιο μακρινά τους όνειρα.

Κι όχι τίποτε άλλο, αλλά έρχεται και χειμώνας. Ηδη, κάποιοι άρχισαν να μιλούν για τιμές 83 λεπτών το λίτρο στο πετρέλαιο θέρμανσης από τα 67 λεπτά πέρυσι. Μόνο 24% πάνω. Είπατε τίποτα; Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΠΑΣΟΚ από τα μέσα του περασμένου Ιουλίου (τότε που είδαμε τα υψηλά των τιμών του πετρελαίου) μέχρι και σήμερα οι Ελληνες εκτιμάται ότι έχουν επιδοτήσει κατά 112 εκατ. ευρώ το σταθερό κύκλωμα των κερδοσκόπων της αγοράς καυσίμου. Μόνο που αυτά τα αγνοεί το υπουργείο Ανάπτυξης και συγκεκριμένα ο Χρήστος Φώλιας, καθώς εντοπίζει το πρόβλημα στη μεταφορά! Πληρώνουμε ακριβά τα καύσιμα λόγω απόστασης και χρόνου που μεσολαβεί για να έρθουν στη χώρα μας από τις πετρελαιοπηγές.

Με λίγα λόγια: «Οταν πέφτει η τιμή του πετρελαίου στη Νέα Υόρκη, αυξάνει η τιμή πώλησης της βενζίνης στην Ελλάδα;». Αυτή είναι η ελληνική πραγματικότητα.

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 20-9-08

Δεν υπάρχουν σχόλια: