Δευτέρα 9 Ιουνίου 2008

Μονάδα υγροποιημένου φυσικού αερίου στη ΒΦΛ ακυρώνει το νέο λιμάνι

Καινούργιο φασούλι μας έβγαλε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ Ασημάκης Παπαγεωργίου, με τις δηλώσεις που έκανε στην εφημερίδα Ημερησία αρχικά, και οι οποίες γέμισαν στην συνέχεια τα περισσότερα αθηναϊκά φύλλα. Σύμφωνα με τον κ. Παπαγεωργίου ο νέος σταθμός LNG, υγροποιημένου υπό πίεση φυσικού αερίου, θα εγκατασταθεί στον ιδιόκτητο χώρο της ΒΦΛ στην Καβάλα.

Για τον τερματικό σταθμό και την κατασκευή του έχουν αρχίσει προκαταρκτικές συζητήσεις με εν δυνάμει συνεταίρους για τη δημιουργία και δεύτερου τερματικού σταθμού -κόστους πλέον του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ και θα γίνει σε έκταση της βιομηχανίας. Οι συνέταιροι αναζητούνται σε εταιρείες έμπειρες στη διαχείριση παρόμοιων έργων υποδομής που είναι παραγωγοί ή διαθέτουν πρόσβαση στην παραγωγή αερίου, όπως η κρατική αλγερινή Sonatrach, ήδη προμηθεύτρια της χώρας μας σε υγροποιημένο αέριο.

Όλοι αναρωτιόμαστε γιατί η ΔΕΠΑ άλλαξε ξαφνικά στάση και δέχθηκε να μετοχοποιήσει το χρέος της ΒΦΛ. Το γιατί φάνηκε πιο γρήγορα από όσο περιμέναμε. Πλέον είναι μέτοχος με 33% και η εταιρική αυτή σχέση διευκολύνει τον ρόλο της στο όλο σχέδιο. Το σχέδιο αυτό προβλέπει να αξιοποιηθούν 2.500 στρέμματα του οικοπέδου της ΒΦΛ. Οι άνθρωποι δεν ρύθμισαν χρέος αγόρασαν γη και τώρα θέλουν να την αξιοποιήσουν.

Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα της Καθημερινής "ο κ. Παπαγεωργίου απέφυγε να διευκρινίσει ότι στο έργο θα συμμετάσχει και η κοινοπραξία των Eλληνική Tεχνοδομική και Edison που από κοινού με την BΦΛ έχουν αδειοδοτηθεί για την κατασκευή μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στην περιοχή". Όλοι οι παλιοί γνώριμοι "παίζουν" στο νέο έργο που ξεκίνησε πριν ακόμη ξεχάσουμε το προηγούμενο με πρωταγωνιστές την ΔΕΗ, την RWE και τον λιθάνθρακα.

Ποιες όμως μπορεί να είναι οι επιπτώσεις μιας τέτοιας εγκατάστασης στο μέλλον της περιοχής; Το υγροποιημένο φυσικό αέριο μεταφέρεται με ειδικά πλοία που προσεγγίζουν σε ειδικούς προβλήτες, και φυσικά το εν λόγω φορτίο χαρακτηρίζεται επικίνδυνο φορτίο. Ως τέτοιο μπορεί να διακινείται μόνο μέσω λιμανιών που έχουν χαρακτηριστεί λιμάνια φορτοεκφόρτωσης επικίνδυνων φορτίων, κι αυτό που μας ενδιαφέρει περισσότερο είναι ότι αν το λιμάνι χαρακτηριστεί έτσι για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της ΔΕΠΑ δεν μπορεί να συνυπάρχουν σ' αυτό συμβατικές δραστηριότητες! Γι αυτό και το παρόμοιο στην Αττική φτιάχτηκε σε ένα νησάκι μακριά από άλλες δραστηριότητες και κατοικημένες περιοχές.

Χάρης Ιορδανίδης

ΕΒΔΟΜΗ, 29-5-08

Δεν υπάρχουν σχόλια: